Rozszerzenia lokalizacji dla każdego!

Google wprowadza rozszerzenia lokalizacji dla wszystkich reklamodawców.

Nie jest tajemnicą, że Google stawia na użyteczność swojego systemu reklamowego względem osób z ich reklam korzystających. Według ich danych, 3/4 użytkowników, którzy szukają na smartfonie firm w pobliżu, odwiedzają znalezioną firmę w ciągu jednego dnia. Z tego powodu, Google postanowiło informować wszystkich użytkowników o dokładnych lokalizacjach reklamujących się firm.

W dniu 19 Września, wszystkie osoby posiadające konto reklamowe w Google Ads dostały mailowe powiadomienie o nowych funkcjach, wdrażanych aktualnie do systemu reklamowego giganta z Richmond.

 

Automatyczne połączenie z Google Moja Firma.
Według informacji Google, do dnia 22 października bieżącego roku, wszystkie istniejące konta Google Ads zostaną automatycznie połączone z kontem Google Moja Firma. Nie jest to nowość, już od jakiegoś czasu można było to zrobić w celu korzystania jednego z rozszerzeń reklam – rozszerzenia lokalizacji.
Jest to rozszerzenie wyświetlające w formie tekstowej następujące dane:
  • adres lokalizacji – jej ulicę, numer budynku, dzielnicę oraz miasto,
  • klikalny dostęp do strony z informacjami o firmie w Google Moja Firma – godzinami otwarcia, numerem telefonu, opinią klientów oraz możliwością wyznaczenia trasy do firmy,
  • odległość firmy od osoby wyszukującej – o ile reklama wyświetliła się w mobilnych wynikach wyszukiwania.
Gdzie poza siecią wyszukiwania mogą wyświetlać się rozszerzenia lokalizacji?
  • W Google Maps – powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania – także w aplikacji mobilnej Google Maps,
  • W sieci reklamowej Google – rozszerzenia mogą wyświetlać się na stronach sieci reklamowej oraz w aplikacjach, o ile użytkownicy znajdują się w pobliżu lokalizacji Twojej firmy
  • W Youtube Video Ads – rozszerzenia lokalizacji mogą wyświetlać się także w reklamach TrueView In-Stream i reklamach oraz przerywnikach filmów, jeżeli użytkownicy znajdują się w pobliżu.

 

Co to oznacza w praktyce?

Rozszerzenia lokalizacji w systemie reklamowym Google Ads są świetnym rozwiązaniem, jeżeli prowadzisz biznes oparty na usługach bądź posiadasz sklep stacjonarny. Ułatwiają Twoim klientom znalezienie Twojego biznesu, oraz co najważniejsze – umożliwiają śledzenie konwersji poprzez zliczanie wizyt w fizycznej lokalizacji Twojej firmy. Z automatycznego połączenia z Google Moja Firma powinny zrezygnować sklepy internetowe nie posiadające swojej fizycznej lokalizacji – pamiętajcie, że macie na to czas tylko do 22 października!

Podziel się komentarzem