Kampanie w Zakupach Google

Sprzedawaj najlepsze produkty

Pokaż swoje najlepsze produkty bezpośrednio w wyszukiwarce

Reklamy w Zakupach Google – czyli Product Listing Ads (PLA) są świetnym narzędziem sprzedażowym, prezentującym w pełnej krasie najlepsze USP branży e-commerce – zdjęcie oraz cenę. Dodatkowo pozwalają też na wyświetlenie strony lub marki, których dany produkt jest własnością. Poza wyświetlaniem się w zakładce zakupy, reklamy PLA wyświetlają się także w wynikach wyszukiwania organicznego – zajmują one z reguły cały prawy bok indeksu lub szczyt wyników wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniego słowa kluczowego. Warto już na etapie wyszukiwania konkretnych produktów lub ich kategorii zachęcić użytkownika ich nienagannym, zachęcającym do kupna wyglądem oraz okazyjną ceną.

Przyciągnij użytkowników na końcowym etapie ścieżki zakupowej

Użytkownicy podczas wyszukiwania informacji o konkretnym produkcie (np. buty męskie Nike Airmax) wiedzą jakiego produktu po wpisaniu takiej frazy powinni się spodziewać – oznacza to, że są oni na jednym z ostatnich etapów ścieżki zakupowej, i aktualnie poszukują okazyjnej ceny bądź odpowiedniego sklepu w którym będą mogli taki produkt zakupić. Dlatego właśnie reklamy w Zakupach Google są tak świetnym rozwiązaniem dla e-commerce – wyświetlanie reklam pokazujących konkretną cenę oraz faktyczne zdjęcia produktu w takim momencie w większości przypadków kończą się konwersją.

Zbuduj sieć stałych klientów

Google Shopping pozwala na przyciąganie ruchu cechującego się dużą retencją – jest to jeden z najlepszych formatów reklam, którego wartością dodaną jest niewątpliwie budowanie bazy lojalnych, powracających i dokonujących ponownych zakupów w Twoim sklepie klientów.

Czym jest Reklama w Google Shopping?

Jakie są główne zalety reklamy w Zakupach Google?
  1. Atrakcyjna wizualnie forma reklamy – Reklama w Zakupach Google to bezprecedensowo jedna z najatrakcyjniejszych wizualnie form reklamy produktów. Pozwala ona na wyświetlanie dobrej jakości zdjęć produktów, które działają na wyobraźnię potencjalnych klientów.
  2. Reklama indywidualnych produktów – dzięki szerokim możliwościom segmentacji w Google Merchant Center, można sprecyzować obszar promocji asortymentu – można jednocześnie reklamować poszczególne kategorie produktowe, przy jednoczesnym skupianiu się i większych nakładach budżetu na reklamę “gwiazd” Twojego sklepu.
  3. Tańszy koszt reklamy – użytkownicy wiedzą jakiego dokładnie produktu mogą się spodziewać po kliknięciu w reklamę – dlatego właśnie ten typ kampanii reklamowej cechuje się największym CTR oraz ROI spośród wszystkich typów reklam w Google Ads.
  4. Skrócenie ścieżki zakupowej – Dzięki przedstawieniu najważniejszych cech produktu – nazwy, zdjęcia, ceny, oraz dokładnemu opisowi, użytkownik wie dokładnie jakiego produktu, oraz w jakiej cenie ma się spodziewać po kliknięciu w reklamę – oznacza to, że jest już na jednym z końcowych etapów ścieżki zakupowej, w którym porównuje ceny.
  5. Zwiększenie widoczności – reklamy w Zakupach Google wyświetlają się na samym szczycie wyników wyszukiwania, dodatkowo ich graficzna forma wyróżnia się mocno od standardowych reklam tekstowych.
  6. Zwiększanie świadomości istnienia marki – Google Shopping umożliwia uwzględnienie w reklamach tego typu nazwy marki bądź sklepu – co pozwala na budowanie silnie zagnieżdżonego w umysłach konsumentów brandu.
Oceń naszą usługę: Kampanie w Zakupach Google
[Głosów:3    Średnia:5/5]

Google Shopping, czyli Zakupy Google, to format reklam wyświetlający cztery najważniejsze z punktu widzenia każdego sprzedawcy e-commerce cechy produktu:

  • nazwa produktu
  • zdjęcie produktu
  • cena
  • marka

System ten pozwala więc na efektywną sprzedaż produktów bezpośrednio w wyszukiwarce, oraz w dedykowanej dla Zakupów Google zakładce “Zakupy”. Jest to kanał, który w branży e-commerce przynosi największy zwrot z inwestycji. Jest to także format reklamy cechujący się największym współczynnikiem klikalności – spowodowany faktem, że użytkownik wie dokładnie jakiego produktu, oraz w jakiej cenie ma się spodziewać, bezpośrednio po przejściu na stronę. Reklama w Zakupach Google to coś więcej niż kierowanie na słowa kluczowe – z uwagi na szerokie możliwości segmentowania w Google Merchant Center, grupa odbiorców może być jeszcze szersza i ściślej dopasowana.

Reklama w Zakupach Google umożliwia skrócenie ścieżki zakupowej – potencjalni klienci poznają najważniejsze cechy produktu jeszcze przed kliknięciem w reklamę.
Jak działa Google Merchant Center?

Podstawą efektywnej kampanii reklamowej w Zakupach Google jest prawidłowa konfiguracja oraz konsolidacja produktów z Google Merchant Center. Najwygodniejszym, oraz dającym największe możliwości późniejszej segmentacji produktów jest połączenie feedu produktowego Twojego sklepu w formacie .XML. Dzięki połączeniu tego typu, możliwe jest bardzo częste aktualizowanie listy dostępnych produktów (preferencyjnie raz na dobę, w godzinach, w których mniej użytkowników odwiedza Twój sklep), co pozwoli na uniknięcie sytuacji w których promowane są produkty już wyprzedane. Dzięki poprawnemu generowaniu feedu produktowego, możliwe jest segmentowanie produktów z uwagi na cechy takie jak:

  • kategoria produktu
  • marka
  • kolor
  • największa marżowość
  • najlepsza sprzedaż

Tak szczegółowa segmentacja pozwala na wybranie najlepszych produktów w Twoim sklepie, oraz na maksymalizację zwrotu z inwestycji poprzez skupienie się na promowaniu właśnie tych produktów, które sprzedają się najczęściej.

Jaki rodzaj kampanii PPC wybrać?
Google Search
Sponsorowane reklamy tekstowe, znajdujące się przed wynikami organicznymi w wyszukiwarce
Zakupy Google
Reklamy produktowe wyświetlające się w zakładce zakupy oraz w wyszukiwarce
Remarketing
Reklamy graficzne wyświetlające się użytkownikom, którzy opuścili Twój sklep
Facebook Ads
Płatne reklamy targetowane, wyświetlające się użytkownikom Facebooka

Dla kogo?

Reklama w Zakupach Google to idealne rozwiązanie dla wszystkich właścicieli e-sklepów, chcących prezentować swoje produkty oraz ceny bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Napisz do nas

Nasz adres

ul. Handlowa 1
15-399 Białystok

Firma

AdHut Brzozowski Chomicz Sp. J.
KRS: 0000741254

REGON: 380819079
NIP: 9662122451

Kontakt

mail: kontakt@adhut.pl
telefon: 739 901 406

Godziny pracy

Poniedziałek – Piątek: 8:00 – 16:00